אינדקס מאבקים
מורידים את הבנקים מהגב
  למה אנחנו כאן?נמאס לנו לשלם עמלות הזויות.נמאס לנו לשלם ריביות גבוהות.נמאס לנו שדוחפים לנו הלוואות יקרות.ובעיקר נמאס לנו שמי שאמור לדאוג לנו (הפיקוח על הבנקים) במשך שנים מעדיף לדאוג לבנקים. מה בכלל הבעיה?א) 8 מיליארד ש"ח זהו הסכום העודף שהבנקים מקבלים מהכיס של הציבור (עפ"י ועדת טרכנטנברג)ב) 60% משוק הבנקאות נשלט ע"י 2 בנקים בלבד! - קרטל שמנצל את כוחו.ג) 2.4 מליארד ש"ח נלקחים מהכיס שלנו ע"י 3 חברות כרטיסי אשראי שנשלטות ע"י הבנקים ומרוויחות בכל פעולה שאנחנו מבצעים. מה הפתרון שאנחנו מציעים?כמו בסלולר - בעזרת הורדת החסמים וכניסה של בנקים דיגיטליים חדשים ויעילים יותר, ירדו מחירי השירותים הבנקאיים וכך גם יפחת יוקר המחייה. כדי להרחיב את הידע אתם מוזמנים לקרוא על אודות הקואליציה בקישור הבא:https://drive.google.com/open… נייר העמדה שלנו כפי שהוצג לחברי ועדת שטרום לאחר מסקנות הביניים:https://drive.google.com/open…
34 הצטרפו למאבק

מורידים את הבנקים מהגב

הקואליציה לדמוקרטיה בחינוך ואזרחות משותפת
21.12.16 הישג לקואליציה לדמוקרטיה בחינוך:   מהפך ביחסו של משרד החינוך לוועדות המקצוע – בעקבות הפניה לבית המשפט יתפרסם נוהל חדש ופומבי למנויים ולפעילות הועדות בג"ץ ועדות המקצוע: המדינה הסכימה לטענות העותרים והתביעה נמחקה   בעקבות הדיון והערות בית המשפט בנושא איוש ועדות המקצוע, בעקבות התביעה של חינוך ישראלי, המורה לאזרחות אלכס שמעון רוזנשטוק, באמצעות עו"ד עדי ניר בנימיני מהקליניקה לזכויות אדם באוניברסיטת תל אביב – משרד החינוך נאות לפרסם את נהלי מינוי הוועדות ולקראת מינוי כל ועדה חדשה, תפורסם הודעה לציבור שתאפשר לציבור המורים והאקדמאים להגיש את מועמדותם. עד היום לא פורסמו נהלים אלו. בכך הושגו רוב מטרות העתירה, תוך הגדלת שוויון ההזדמנויות, השקיפות והפומביות של הליך מינוי ועדות המקצוע השונות במשרד החינוך.     ב 27.2.16 הוציא בג"ץ צו על תנאי המורה למשרד החינוך להשיב תוך 60 יום מדוע אין לבטל את המושגון באזרחות.  בדיון שהתקיים בבג"ץ בתיק 4327/16 טסלר ואח' נגד משרד החינוך, ביקרו שופטי בית המשפט העליון את הכשלים המנהליים והפרוצדורליים שהובילו לכתיבת המושגון וכן ציינו את הכשלים בתכנים כתוצאה מנוהל לא תקין. הורו על צו על תנאי לפיו משרד החינוך מחוייב תוך שישים יום להשיב מדוע אין לבטל את המושגון באזרחות.  לאחר תשובת המשרד ייקבע מועד לדיון נוסף בבג"ץ להכריע בנושא. את העתירה המלאה, כולל חוות הדעת של פרופ' דן אבנון, על המושגון, ניתן לפתוח כעת כאן באתר, תחת אייקון 'קבצים'. בשל עיצומים ופגרה של בית המשפט, פרוטוקול הדיון עדיין לא הועבר. נפרסם כשיצא.   תגובת הקואליציה לדמוקרטיה בחינוך להוצאת ספר האזרחות, 9.6.16:אף שהמחאה המקצועית והציבורית הניעה שינוי משמעותי וחשוב בתכני הספר החדש באזרחות, הכשל המרכזי נותר בעינו: הוראת האזרחות המשותפת לכל הזרמים צריכה להיבנות במשותף ומתוך הסכמה. העובדה שהספר נכתב ע"י נציגי זרם אחד, תוך הדרה של הזרמים האחרים, מובילה לשינוי יסודי בהוראת האזרחות:מברור הפרשנויות השונות ביחס לאופיה היהודי והדמוקרטי של המדינה יש מעבר להכרעה לא מוסכמת בדבר דמותה של המדינה.  המדינה מוצגת כמדינת לאום אתנית בעלת משטר רפובליקני ומאפיינים יהודיים דתיים בפרשנותם האורתודוכסית. החלטה משמעותית שכזו על דמותה של המדינה צריכה להתקבל תוך דיון ציבורי בכנסת ישראל ולא להגיע להכרעתו של משרד ממשלתי - חשוב ככל שיהיה.הקואליציה לדמוקרטיה בחינוך הפועלת מ"אנו" תמשיך לבחון את הביקורות המקצועיות והציבוריות בנוגע לספר באופן אחראי ותשקול את המשך פעולותיה בנושא.ד"ר ריקי טסלר, יו"ר הפורום האקדמי לאזרחות: "למשרד החינוך אין סמכות להכריע את הויכוח על אופיה של המדינה היהודית והדמוקרטית ואין לגיטימציה לכפות תפיסת עולם אתנוצנטרית על כלל הזרמים." תוכלו להוריד את התגובות המפורטות לספר האזרחות: ד"ר ריקי טסלר, הפורום האקדמי לאזרחות ד"ר הללי פינסון, אוניברסיטת בן גוריוןפרופ' יוסי דהאן, המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גןד"ר מרי תותרי, המכללה האקדמית אורנים ד"ר דורון שולצינר, המכללה האקדמית הדסה בירושלים ד"ר עירית קינן המכללה האקדמית אור יהודה חתמו עכשיו מטה כדי לתמוך! חייבים וחייבות להחזיר עכשיו את האיזון  לשיעורי האזרחות! לכבוד, שר החינוך, מר נפתלי בנט קריאה דחופה לאיזון הוראת האזרחות הוויכוח על הוראת האזרחות הוא ויכוח על דמותה של המדינה, מכיוון שהוא המקצוע היחיד העוסק בנושא ונלמד בצורה אחידה בכל זרמי החינוך במטרה לבנות שפה אזרחית משותפת. מכאן, שכל שינוי במקצוע מחייב שיח מקצועי וציבורי בו שותפים כל זרמי החינוך. בחמש השנים האחרונות, עוברת הוראת האזרחות שינוי מהותי וזאת ללא דיון בוועדת המקצוע, תוך סתירת תכנית הלימודים המאושרת, הדרת קבוצות שלמות בזרם הממלכתי והחינוך הערבי מהשיח והתעלמות מביקורת מקצועית של אנשי אקדמיה ומורים. פרסום מושגון לבגרות לפני כחודשיים וחצי, למרות התנגדות נמרצת של ועדת המקצוע והודעת משרד החינוך על פרסום ספר משוכתב באזרחות - למרות שלא נידון כלל בוועדת המקצוע ולמרות עדויות על ריבוי שגיאות מהותיות - מחזקים את ההערכה שהליך לא תקין מוביל לתוצאה לא תקינה ומעוררת התנגדות. התוצאה המצטיירת היא של החלשת ערכי הדמוקרטיה (פלורליזם, שוויון, חירות, הסכמיות, סובלנות), מעבר מאזרחות ישראלית במדינה יהודית ודמוקרטית, ללאומיות יהודית וכפיית השינוי הלא מוסכם על כל זרמי החינוך. אנו מורים, הורים, תלמידים, אקדמאים, נציגי ארגונים ואזרחים, המחנכים לאזרחות משותפת כבסיס ליציבות חברתית, קוראים לך לפעול בצורה ממלכתית ומקצועית: - לוודא קיום מנהל תקין ולעכב פרסומים מעוררי מחלוקת, עד אישורם על ידי ועדת מקצוע מאוזנת באזרחות. - לחזק את החינוך לאזרחות משותפת.     עשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק ותוכלו להשאר מעודכנים בהתפתחויות! רוצים לעזור? חתמו על העצומה, פנו לעמוד "מה לעשות?" או צרו איתנו קשר  
691 הצטרפו למאבק

הקואליציה לדמוקרטיה בחינוך ואזרחות משותפת

הקואליציה לחינוך מלידה
האוצרות שלנו בידיים של שר האוצר !!! בשבועות הקרובים הממשלה עומדת להחליט האם להעביר את האחריות על חינוך הטף והפעוטות למשרד החינוך, או להשאיר אותם במשרד הכלכלה. אנו, הורים מודאגים, א/נשי חינוך ואזרחים, חותמים על עצומה זו: העיקר בטיפול בתינוקות הוא חינוך הילדים שלנו - ולא רק מתן האפשרות לצאת לעבודה. לא יתכן שלרוב מכריע של הילדים בישראל בישראל - 77% - אין מסגרת חינוכית מפוקחת במחיר הגיוני, והם נאלצים לשלם אלפי שקלים בחודש על מסגרות חינוכיות פרטיות. החינוך בגילאי 0-3 הוא קריטי להתפתחות, ויש לדאוג לחשיבה ולרצף חינוכי עם המשך מערכת החינוך אנחנו קוראים לכם להעביר את החינוך בגיל הרך אל משרד החינוך ולהגדיל את מספר המעונות בישראל זוהי ההזדמנות שלנו לשנות את פני המציאות ולצבוע את האפור - באור! הצטרפו והשפיעו. או לחצו על הקישור ושלחו מכתב אל ראש הממשלה נתניהו בדרישה לטפל בנושא! כי הילד שלך הוא העתיד של כולנו
754 הצטרפו לקואליציה

הקואליציה לחינוך מלידה

הצטרפו כדי לעצור את שוד הגז
- ציבור נחוש ועיקש הצליח עד כה: 1. לעכב את אישור המתווה בחמישה חודשים (והספירה נמשכת) 2. להביא לחשיפת המתווה לציבור - המתווה עמד לעלות להצבעה בכנסת מבלי שהח"כים והציבור ראו אותו ובזכות הפגנה שהתקיימה יומיים לפני ההצבעה, בה השתתפו קרוב לעשרת אלפים איש, המתווה פורסם במלואו.3. בעקבות פרסום המתווה, התנהל הליך של שימוע ציבורי אל מול הצוות שחיבר את המתווה, אשר הביא לשינוי סעיפים מסויימים במתווה. המתווה עדיין מוטה לטובת בעלי ההון ומסוכן לבטחון האנרגטי של ישראל, ועל אף ההישג הנקודתי המאבק נמשך!3. להפיץ מידע שאיש לא עסק בו - באמצעות הרשתות החברתיות, חוגי בית, פעולות ברחוב ובתקשורת.4. ליצור מאבק עממי בפריסה ארצית, של עשרות אלפי אנשים שיצאו לרחוב - לא היה בעבר מאבק ציבורי כה רחב שעסק בנושא ממוקד ומקצועי. זו הפעם הראשונה בה יוצאים עשרות אלפי אנשים סביב נושא מורכב עם דרישות קונקרטיות.5 לגרום לתקשורת המרכזית להתחיל לעסוק בנושא ולחקור אותו לעומק - תחקיר מבט שני של הערוץ הראשון, סדרת כתבות בערוץ 10 - "אסדה לה ויסטה" ועוד.6. להשפיע על התודעה הציבורית  - בסקרים שונים שנערכו השבוע, יש רוב ברור בציבור שמתנגד למתווה. בסקר כלכליסט 44.2% מתנגדים, לילה כלכלי "47% מהציבור חושב שהמתווה מיטיב עם הטייקונים ולא איתנו"7. לחבר מוחים מימין ומשמאל - קיים רוב ברור של אזרחים המתנגדים למתווה מכל הקשת הפוליטית.8. מומחים מכל התחומים יצאו כנגד המתווה - החל מהגאולוג, יוסי לנגוצקי, שגילה את מאגרי הגז הטבעי, דרך כלכלנים, משפטנים, אנשי בטחון ועד מקבלי ההחלטות בדרגים הפוליטיים והמקצועיים הגבוהים ביותר.   9. הלחץ הציבורי ופעולת הלובי האזרחי, הביאו לכך שוועדת הכלכלה המליצה לראש הממשלה, שהוא גם שר הכלכלה, לא להשתמש בסעיף 52 שמאפשר עקיפה של הממונה על ההגבלים העסקיים.
6 הצטרפו למאבק

הצטרפו כדי לעצור את שוד הגז

בחירת המערכת
חדשים
פעילים
כמות מצטרפים